sobota, 3 września 2011

Naprawa dźwigienki zmiany kierunkowskazów Audi A4

Pierdzi i skrzeczy z przerywacza kierunkowskazów.

Najpierw wymiana przerywacza który jest jednym elementem wraz z przyciskiem świateł awaryjnych. Nic to nie dało poza tym że teraz skrzeczał nowy przerywacz.

Kolejnym krokiem była naprawa przełącznika kierunków. Po kolei:

1) odłączyć akumulator
2) odkręcić poduszkę powietrzną kierowcy. Dostęp od tyłu kierownicy- dwie śruby torx 30
3)odpiąć tasiemkę i przewód łączący poduszkę i odłożyć daleko od rąk wszelakich szkodników kładąc na "tej ładniejszej stronie"
4) wymontować wszelakie plastiki z obudowy kolumny kierowniczej



Widok na przełączniki po zdjęciu kierownicy i plastików.

5) odkręcić przełączniki po wypięciu wcześniejszym owych wtyczek do nich podpiętych
(prawe gniazdo jest do kierunków)
6)teraz wyciągamy przełączniki i je rozkręcamy

przełącznik kierunkowskazów po zdjęciu pokrywy



Po zdjęciu tego co jest na poprzednim zdjęciu widzimy coś takiego. Uwaga na sprężynę która wyskoczy gdy puścimy to co jest przyciśnięte palcem.


Teraz wyciągamy to co jest przyciśnięte palcem i naciągamy obie sprężynki które są pod tym przełącznikiem. teraz hebelki naciskają już na ścieżki płytki drukowanej i kierunki działają jak dawniej.

Pozdrawiam

3 komentarze:

  1. Super poradnik, wszystko działa jak dawniej, dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    Bardzo dobrze opisane, wczoraj rozebrałem manetkę.
    Ja dodatkowo zrobiłem otwór w manetce 2,5 mm zakleiłem klejem na gorąco. Otwór jest w miejscu gdzie należy( powinno) czyścić płytkę kontakt-spray.
    Pozdrawiam i Dzięki za poradnik

    OdpowiedzUsuń
  3. Po tej naprawie nie działa mi na światłach podświetlenie licznika a na zapłonie działa licznik kilometrów. Co mogło się stać nie tak?

    OdpowiedzUsuń

Mała szopka z płyt OSB bez cięcia

Poniżej przedstawiam opis szopy, którą wybudowałem na potrzeby zaplecza na czas budowy.  Projektując ją założyłem, że ze względu na...