piątek, 22 lipca 2011

Nie ma rzeczy niezastąpionych- wymiana węży i przewodów w silniku

Kiedyś na pewno zauważycie, że z jakiegoś wężyka w samochodzie Wam kapie. Przyczyn może być wiele- przetarcie, utrata elastyczności albo po prostu niedokręcenie obejmy. Co jednak zrobić kiedy okaże się, że oryginał jest bardzo drogi (niewspółmiernie do tego co to jest). Czasem bywa tak tylko dlatego, że nie sprzedaje się tego dużo.
Dobra więc co robimy. Ja mam sprawdzoną metodę na takie przypadłości. W Szczecinie jest sklep z częściami do fiata, żuka, nyski i innych aut z tamtej epoki. Jest to skarbnica wszelakich gum wężków z metra i na sztuki. Idę tam z tą której nie mogę znaleźć i nigdy nie wychodzę zawiedziony.

Oto prosty przykład:

Zdjęcia w zasadzie nie wymagają komentarza. Tylko dwie uwagi na koniec:

1) trzeba pamiętać, że są węże zbrojone i niezbrojone oraz do płynów (np do chłodnicy) oraz olejowe i nie powinno się ich kategorycznie zamieniać ze względu na wytrzymałość,
2) na powyższym przykładzie pęknięta guma kosztuje w ASO ok 100 zł/szt. Tani zamiennik to guma od Lublina za 5 zł, z której zrobiłem 2 nowe złączki elastyczne. Obawiałem się o wytrzymałość ale właśnie minął rok od zamontowania i nie ma śladu zużycia. Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mała szopka z płyt OSB bez cięcia

Poniżej przedstawiam opis szopy, którą wybudowałem na potrzeby zaplecza na czas budowy.  Projektując ją założyłem, że ze względu na...